2015. szeptember 18., péntek

Sikerhez vezető út, szokásaidon keresztül!

A sikerhez vezető út a sikeres szokásépítésen keresztül vezet. Kipróbáltam, meg vagyok róla győződve, hogy így van. A szokás tulajdonképpen olyasmi, amit könnyebb csinálni, mint nem csinálni.  A szokásaink rabjai vagyunk, életünk nagy részét robotpilótán éljük. Automatikusan tesszük, amit teszünk, és az eredményeink is automatikusan érkeznek.

Mérd csak fel a HÉTKÖZNAPI szokásaidat: Mit csinálsz amikor felébredsz? Hogyan indítod a napodat? Mit csinálsz amikor útnak indulsz? Mit csinálsz, amikor megérkezel a munkahelyedre? hogyan válaszolsz a levelekre? mit mondasz magadnak, amikor telefonálnod kellene, hogyan kezeled a konfliktusokat a kollégákkal és a főnököddel?
Mozogsz-e rendszeresen? Örömmel mész a gyerekért, vagy szegény megkapja a nyakába az egész napi feszültséget?
Mi az esti rutin: nasi a tévé előtt és számítógépes játékok, ameddig be el nem fáradsz?
Ugye, hogy PONTOSAN tudod, mit, mikor és hogyan SZOKTÁL csinálni?
Na, akkor nézzük, hol a kiút az ördögi körből.

1.    Azonosítsd a céljaidat: konkrétan és mérhetően! Mit akarsz elérni? Tedd fel magadnak a kérdést: miért fontos ez a cél nekem? Ha azt érzed, hogy vágysz rá, ha azt érzed, hogy tényleg akarod, hogy bármire kész vagy annak érdekében, hogy elérd, akkor továbbléphetsz a második lépésre!
2.    Írd le a célt! A leírt célok fókuszálják az elmét, a leírt cél rákényszerít, hogy konkrétan fogalmazz, és pontosan kitaláld, hogy mit akarsz!
3.    Alakíts ki támogató szokásokat! Ha például az a célod, hogy elvégez egy középfokú nyelvvizsgát akkor alapvető fontosságú, hogy napi szokásod legyen a nyelvtanulás. Ha nem az, akkor nem valószínű, hogy meg tudod valósítani a célodat. A napi szavak tanulása többféle módon segít hozzá álmod valóra váltásához, már csak azért is, mert sokkal jobb formába hoz, és kitartóbbá is tesz.

Ha nem ugrik be rögtön a támogató szokás, akkor  gondolkozz el a megvalósítandó célodon. Rá fogsz döbbenni - minden céllal kapcsolatban - hogy bizonyos szokások automatikusan elvisznek az út végéig. Talán az segít a legtöbbet, ha megnézed, milyen lépéseket tehetsz meg.


1.    Segíts magadon: egyszerűsíts! Olyan szokásokban gondolkodj, amelyeket MINDEN ÁLDOTT NAP megtehetsz. Így sokkal könnyebb dolgod lesz: nincs alku, nincs kibúvó. Megteszed, és kész. A napi szokások épülnek be a leginkább, azok tarthatók meg a legkönnyebben. Legyen egyszerű a szokás: minél bonyolultabb, annál valószínűtlenebb, hogy sikerül betartanod. Légy egészen konkrét: sokkal hatékonyabb, ha ahelyett, hogy tornázom napi egy órát, azt mondod: minden nap reggel 7-8-ig jógázom Astram jóga Stúdióban. Hogyan, mikor, hol? Legyen meg a PONTOS válasz ezekre a kérdésekre.
2. Készülj fel arra is, hogy meg kell birkóznod az akadályokkal! Ha egészségesebben akarsz étkezni, akkor első lépésként ajándékozd el a kekszeket meg a csokit a spájzból, hogy ne is eshess kísértésbe!
3.    Támogasd meg a támogató szokásokat is! Ha az a vágyad, hogy reggel 7-re a jóga stúdióba légy, akkor tedd szokásoddá, hogy már este bepakolod a sporttáskád, vagy azt, hogy 22.00-kor mindig lefekszel.

Ha mindezt megteszed, és kitartasz három hónapig, akkor utána már élvezheted is az automatikusan érkező sikert. 90 nap kitartás után ez jó üzletnek tűnik, nem?


Nincsenek megjegyzések: